onsdag 27 oktober 2010

Vädret..


Ja, vädret kan man tala om länge om man vill. Som på morgon-TV (SVT) för några veckor sedan. Där diskuterande man vädret och varför vi svenskar så ofta pratade om just vädret. Den äldre generationen är tydligen mer frekventa vad gäller kallpratande om vädret. Varför? Är det för att de inte kan låta tystnaden vara just tyst och behaglig eller beror det på att de är så otroligt intresserade av huruvida det blåser, regnar, snöar eller om det är varmt så det är obehagligt. Jag har en närstående som alltid vill tala om vädret, varje gång vi talas vid. Sådär intressant om du frågar mig :)..

Vädret påverkar dock mig när jag vill sola på sommaren, har semester, skall simma ute på sommaren, när jag skall springa ute oavsett årstid och när jag skall cykla oavsett årstid. Annars så får det vara vilket skitväder som helst. Men det fanns en tid då vädret påverkade mig en hel del.

Varje kväll satt jag och min dåvarande pojkvän och maniskt tittade på väderprognosen för nästkommande dag. Vi ville veta exakt temperatur, vind och nederbörd. Det var när jag jobbade som cykelbud mellan 2001 och 2003. Jag har aldrig varit så frisk som jag var då men inte heller så manisk att hålla koll på vädret. Att släpa cykeln över hela Kungsholmen för att det kommit 40 cm snö var sådär kul. Inte heller att ramla mitt på gatan när det var fullt med bilar omkring. Men, kul hade vi, oftast... :)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade