lördag 30 oktober 2010

Fredagsträning, morgonträning och klädköp till Fredrik..

Tentan i torsads gick sådär. Ganska dåligt. Någonting sådant.. Vi hade 29 artiklar som skulle läsas. Några brydde jag mig inte om då man var tvungen att sålla. En av de artiklar kom givetvis. 10 poäng kunde man få på denna fråga. Jag får nog inte några skulle jag tro...Hoppas på att resten gick ok iaf.. Men man vet aldrig. Nu är det fokus på Haiti och D-uppsatsen, måste verkligen ta tag i detta nu.

Simmade igår kväll. En massa 50-ior.. Och den nya, rosa dräkten satt på plats.. :)..Bra gick det också. Vi simmade i kortbana idag, eller rättare sagt, 50-metersbassängen av avkortad för att junisarna och fjunisarna skulle tävla i helgen. Men inte jag inte, jag fick simma längd efter längd. Men vilken skillnad det är att vara kolhydratladdad(nåja..) och simma i kortbana mot att vara tömd på energi och simma i långbana. En sisådär 2-3 sekunder/50-ia bättre varje gång. Bra skit!

Klev upp före tuppen i morse. 07.00 ringde den alltför hatade signalen (måste byta väckarklocka, det gör mig tårögd av panik varje gång den tjuter). 08.00 hoppade jag i 25-metersbassängen på Valhallabadet. 10.00 hade jag avverkat 6000 m och var hungrig som tusan. Dusch och sedan hoppa i mysdressen och bilen hem till Fredrik som väntade med frukosten.

På eftersmiddagen var vi till en herrekipering och köpte herrkläder. En Skjorta och svarta byxor blev det. Fredrik blev klart snyggast i hela Göteborg i dessa kläder(vi skall se om vi kan få till en bild på skönheten). Köpte förresten en skjorta till honom igår. En blårandig Oscar Jacobson. Idag blev det en vit med lila knappar, jättefin faktiskt. Men den fick han betala själv..

Vi tittade också på golv till sovrummet. Vi funderar på svart parkett/tarkett/laminat. Tror att det kan bli bra. Nu är det något mindre tjusigt i någon obestämbar färg. Tänk laminat, tänk samtidigt den tråkigaste färgen och tänk på det laminatgolv med sämst kvalité. Där har ni vårat sovrumsgolv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade