onsdag 1 december 2010

Julbord på Ikea..och Haiti..

Vi har seminarium idag, om ekonomisk utveckling. Vi har valt ett land och skall analysera detta med hjälp av olika teoretiska modeller. Det blev Haiti, landet som ligger mig varmt om hjärtat. Även gårdagen ägnades åt Haiti fast då var det min D-uppsats som det gällde.

Vi köpte en ny ljustake igår. Det blev en Järvsöbåge. En vit. Bilder kommer på denna skönhet..

Vi hann även med ett besök på Ikea och då vi inte ätit innan blev det så att vi skulle äta i restaurangen. Men då det är jul var det julbord på Ikea och det serverades ingen annan mat som jag kunde äta utan var tvungen att äta just av detta julbord. Det går väl inte till historien som det godaste direkt. Jag kan heller inte säga att det var värt pengarna då det inte fanns något som jag kunde äta. 79 kronor kostade det i alla fall, jag överlevde. Fredrik åt köttbullar för 16 kr (!)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade