torsdag 9 december 2010

Ännu mer vinter..

.. Man kan ju nästan tro att växthuseffekten glömt bort Göteborg. Men så är det nog inte. Jag har läst någonstans att detta kalla väder beror på isberg på vift. Så, det där med att växthuseffekten påverkar oss vädermässigt är nog sant, tyvärr.. Men det är vackert ute, trots att jag inte skall springa ute blir man nästan sugen på att komma ut och jogga lite. Nåja, nu är hälften av Voltaren-kuren uppäten. Sedan påbörja, rehab och börja att springa lite igen. I början lite, lite grann. Jag har ju alltid varit bra på det, att hålla igen alltså..eller inte..

Simmade igår. 5600 på 1.35.. En massa arm, en hel del fjäril och lite ryggsim stod på menyn. Jag känner att det börjar släppa nu. Kroppen påvisar att det går bättre och bättre. Jag känner mig piggare och dessutom är tiderna blir bättre och bättre.

I morgon är det spinning igen. Spinning kan vara det roligaste som finns när det är bra musik, bra ledare osv. Men också det tråkigaste om det är en dålig instruktör med tråkig och opeppande musik. Min favvis-instruktör är ledig för barnafödande vilket innebär en stor kraftansträngning när man skall själv peppa sig. Sofia på Sportlife i Frölunda, du är bäst.. Ever!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade