söndag 13 februari 2011

Bra helg..

Det har varit en bra träningshelg. Igår blev det 2 timmars spinning följt av ett lite fartbetonat löppass på kvällen. Eftersom jag inte sprungit fartpass sedan i höstas måste jag känna mig för hela tiden. Det får inte göra ont i benet. I alla fall inte under tiden jag springer. Jag gjorde att accelererande pass på 60 min. Första 30 min hade jag på en medelpuls på 163 (84% av maxpuls). Nästa 25 minuter hade jag en medelpuls på 176 (90 %). Det kändes över förväntan och jag fick inte ont i benet. Lite stel efteråt dock..

Idag har jag avklarat årets premiärtur på cykel. Och med tanke på hur det såg ut på vägarna kan man undra varför jag inte cyklat ute tidigare. Nästan helt torra vägar och underbart väder. Bilden till vänster visar hur det mestadels såg ut. Nu blir det svårare att motivera sig till trainer. Hittills har jag cyklat ett halvt pass (½) på trainer. Resten har varit spinning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade